Campagne Veilig Thuis

Veilig Thuis

Campagne • oktober 2025

Voor dit groepsproject werkte ik samen met Extrafazant en Addsome aan een opdracht voor Veilig Thuis. We ontwikkelden een creatief concept om jongeren bewust te maken van intiem terreur. Mijn bijdrage lag bij het ontwerpen van een interactieve theatervoorstelling waarmee jongeren op een betrokken en herkenbare manier worden geraakt.

Lees meer ↓

Meer over dit project

Tijdens dit project werkte ik samen met mijn opdrachtgevers, Extrafazant en Addsome, aan een opdracht voor Veilig Thuis. De ontwerpvraag luidde: “Hoe komt er meer aandacht voor en verspreiden we informatie over intiem terreur onder jongeren?”

Het was een groepsproject, waarbij we samen een creatief concept ontwikkelden genaamd ‘Herken jij de red flags?’. Ik begon met onderzoek naar Veilig Thuis om hun missie, werkwijze en communicatie beter te begrijpen. Samen met mijn groep deden we doelgroeponderzoek naar jongeren van 12 tot 20 jaar en stelden we op basis daarvan een debrief op. Omdat Veilig Thuis al actief was op social media, besloten we te kijken naar fysieke plekken waar jongeren samenkomen, zoals scholen.

Binnen dit thema werkte ik meerdere ideeën uit en kwam uiteindelijk met het concept van een interactieve theatervoorstelling op scholen. Dit onderdeel heb ik zelf bedacht en uitgewerkt, omdat ik geloof dat theater jongeren op een persoonlijke en herkenbare manier kan raken. Met literatuuronderzoek onderbouwde ik dat theater een effectief middel is om bewustwording te vergroten. Mijn idee sloot goed aan op de webapp die mijn groepsgenoten hadden ontwikkeld, waardoor ons eindontwerp één sterk geheel werd.

Dit project liet me echt zien hoe belangrijk het is om onderzoek te combineren met ontwerpen. Dat vond ik ook het leukste onderdeel, omdat ik zo beter wist waarom ik bepaalde keuzes maakte en mijn ontwerp daardoor veel sterker werd.

← Terug naar overzicht